pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


10.1.2012 - Tisíce řidičů dostávají výzvy k zaplacení ručení na auta, která nevlastní
Tisíce lidí dostávají každoročně k svému značnému údivu výzvu, aby zaplatili povinné ručení včetně sankčního poplatku do garančního fondu za auto, které už dávno nevlastní. Důvodem jsou nesrovnalosti v údajích obsažených v Centrálním registru vozidel a databázi pojištěných aut.
Česká kancelář pojistitelů (ČKP) ročně v průměru rozešle kolem 250 tisíc výzev k úhradě povinného ručení. Lidmi je rozporováno osmnáct až 25 procent z nich, což je zhruba 62 tisíc. Jako oprávněný se nesouhlas ukáže u přibližně 40 procent z tohoto balíku, tedy v průměru u 20 až 25 tisíc lidí zaskočených výzvou.
V 55 až 60 procentech rozporovaných případů se ale po prověření případu prokáže, že výzva byla majiteli vozidla zaslána oprávněně a že je povinen příspěvek do garančního fondu uhradit,“ sdělil Právu výkonný ředitel ČKP Jakub Hradec.

Chyby v registru vozidel
U zbývajících rozporovaných výzev se podle něj naopak prokáže, že vlastník vozidla skutečně není povinen příspěvek do garančního fondu platit. „Je však potřeba si uvědomit, že v mnoha případech je příčinou chybného údaje, který ČKP získává z Centrálního registru vozidel, nesplnění oznamovací povinnosti vlastníka vozidla vůči registru vozidel,“ dodal Hradec.
Po zjištění správné osoby ČKP obesílá tohoto nového vlastníka novou výzvou. „Některé problémy skutečně mohou vzniknout, aniž by motorista jakkoli pochybil. Zde platí, že ČKP, v souladu se zákonem, při obesílání neplatičů vždy vychází z údajů Centrálního registru vozidel a z databáze pojištěných vozidel. Pokud ČKP neobdrží přesná data, pak se může stát, že obešle osobu, která není povinná příspěvek hradit,“ připustil Hradec.

Na rozporování je lhůta 30 dní
Jak má člověk v takovém případě postupovat a v jakých lhůtách? Zákon stanoví 30denní lhůtu pro prokázání, že jsou splněny všechny povinnosti v souladu se zákonem. ČKP s každou výzvou pro takový případ rozesílá strukturovaný dotazník s předplacenou odpovědní obálkou. Rovněž lze využít elektronické komunikace v zabezpečené části www. bezpojisteni.cz.
A co má dělat, když povinné ručení z období před pár lety sice motorista zaplatil, ale nemůže k tomu najít doklad (například útržek složenky)? „Neřešíme úhradu pojistného, ale existenci či neexistenci pojistné smlouvy. Pokud obeslaná osoba uvede, u jaké pojišťovny byla pojištěna, takové tvrzení sami u příslušné pojišťovny prověříme. Pojišťovna má možnost tvrzenou existenci pojištění dohledat a výsledek nám sdělí,“ uvedl Hradec. Celkem podle ČKP není povinné ručení stále sjednáno u 600 tisíc registrovaných vozidel. Zhruba 13 procent výzev se nepodaří doručit. „Pokud nedojde k převzetí výzvy, zákon považuje za doručenou výzvu, která nebyla obeslanou osobou vyzvednuta nebo jejíž převzetí bylo odepřeno,“ upozornil však Hradec.
A tak pár stovek dlužného povinného ručení může po letech naskákat do tisíců, nebo když s nepojištěným autem někoho vážně zraníte, splácíte následky téměř doživotně.

Zdroj: seznam.cz

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting