pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


31.7.2012 - Systém eCall může zachraňovat životy
Auto, které po nárazu samo zavolá záchranáře - to není sen, ale realita. I když zatím jen po technické stránce. Ochota rozšířit systém eCall do normálního provozu totiž bohužel zatím chybí.
Hlavní důvody jsou dva. První je nepříliš velké nadšení automobilek, protože každé technické zařízení zvyšuje cenu vozu. Otázkou také je, kdo bude platit roaming, který je pro úspěšné fungování systému nezbytný. Proto je ostrý start systému, který umí zachraňovat lidské životy, zatím v nedohlednu. 
„Už počtvrté se odsunul rok vydání evropské směrnice, která by automobilkám v rámci EU přikázala, aby vybavovaly nové vozy systémem eCall,“ nastiňuje aktuální situaci prezident ÚAMK Oldřich Vaníček. Právě eCall bude jedním z hlavních témat v Praze dnes začínající konference Mezinárodní automobilové federace (FIA). 
Jak vlastně eCall funguje? Jednoduše. Auto vybavené speciální jednotkou se v případě nárazu určité intenzity automaticky propojí s národní tísňovou linkou 112. 
„Když jde o automatické spojení, pracovník operačního střediska hasičů volá zpět do vozu. Pokud se někdo ozve, zjistí od něj podrobnosti o nehodě a poradí mu, co na místě dělat. V případě, že se nikdo neozve, na místo vyjíždějí všechny záchranné složky včetně vrtulníku, protože to je signál, že se stala vážná nehoda,“ popisuje Vaníček. 
Při záchraně lidských životů častokrát rozhoduje rychlost poskytnutí pomoci, a proto by eCall mohl zachránit ročně stovky lidí po nehodách. Ovšem aby byl tento systém skutečně účinný a efektivní, musí se na něm podílet všechny země Evropské unie. Bohužel v některých linka 112 ještě dobře nefunguje. U nás se však tento systém, i díky podpoře ministerstva dopravy, už několik let úspěšně testuje právě ve vozech ÚAMK. 
„Zařízení, které splňuje všechny parametry, je skutečně velmi komplikované a v omezené sérii je v testovacím provozu. Není to masová záležitost. Naše vozidla jsou vybavena těmito jednotkami, ale nijak to na nich nepoznáte – jsou ukryty někde ve voze,“ uvádí Vaníček. 

Zdroj:www.rozhlas.cz

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting