pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


20.6.2012 - Honda chce skoncovat s dopravními zácpami. Poradí, jak je nezpůsobit
Japonská Honda vyvinula systém, který pomáhá předcházet dopravním zácpám. Spočívá v tom, že řidiče vede k plynulejší jízdě, čímž se v důsledku zvýší průměrná rychlost a sníží spotřeba. Honda začne zkoušet systém v praxi v Itálii a Indonésii.

Audi zkouší svůj vynález Travolution, Volvo zase experimentuje s takzvanými autovlaky. Honda  teď přichází s dalším způsobem, jak zlepšit plynulost dopravy a snížit spotřebu paliva. Její systém je funkčně asi nejjednodušší a výsledky by se mohly v praxi ukázat vcelku rychle.

Systém Hondy spočívá v tom, že auto bude řidiče nabádat k plynulejší jízdě. Pomocí adaptivního tempomatu a případně i dat na servrech pak auto řidiči poradí, jak má zrovna jet, aby jeho jízdní chování nepřispívalo k vytváření dopravních zácp.
Ty totiž často vznikají zcela bezdůvodně kvůli nevyzpytatelným manévrům některých řidičů. Prudké brzdění jednoho vozu způsobí, že řidiči za ním brzdí ještě intenzivněji a někdo z nich nakonec až úplně zastaví. Takové chování pak vede ke vzniku zácpy zdánlivě bez jakéhokoli důvodu.

Systém Hondy bude jednoduše sledovat, jak rychle řidič akceleruje a brzdí a vzhledem k okolním podmínkám, které bude monitorovat pomocí radaru adaptivního tempomatu, mu doporučí jízdní styl upravit tak, aby například do kolony dojížděl plynule a tím nezpůsoboval další dopravní komplikace řidičům za sebou.

Auto může být také napojeno na speciální servery Hondy, odkud by mohlo získávat data o jízdním stylu ostatních řidičů. Při připojení tedy bude řídicí jednotka systému vědět, jak jede řidič Hondy například o kilometr vpředu a podle toho bude schopna doporučit jízdní styl i dalším řidičům.

Automobilka tvrdí, že tímto způsobem lze v základní verzi bez připojení na servery zvýšit průměrnou rychlost asi o 23 % a snížit spotřebu vozidel jedoucích za řidičem s rádcem plynulosti asi o osm procent. Ve verzi s připojením na servery lze zvýšit průměrnou rychlost o dalších 16 % a spotřeba klesne o pět procent.

Honda chce svůj systém v praxi začít testovat v Itálii a Indonésii, tedy dvou zemích, kde má běžná doprava do plynulosti hodně daleko. V Itálii testy začaly v květnu, v Indonésii se má začít v červenci.

Automobilka neuvádí, jak rychle by se mohl nový pomocník dostat do sériových aut. Vzhledem k tomu, že spoléhá na stávající systémy v autech a nevyžaduje žádnou složitou infrastrukturu, mohl by být vstup do praxe rychlý.

Řešení Hondy je v tomto ohledu podstatně jednodušší než systém Travolution od Audi. Ten je určený pro města a vyžaduje, aby jejich infrastruktura a systémy řízení provozu byly schopny s auty komunikovat. Volvo se zase pro změnu účastní projektu SARTRE, jehož úkolem je vytvořit bezpečné silniční vlaky především na dálnicích. Tady je nutná spolehlivá vzájemná komunikace jednotlivých vozidel a přítomnost vodicího auta.
Na druhou stranu řešení japonské automobilky spoléhá na to, že se budou řidiči jeho doporučeními řídit. Pokud je budou ignorovat, výsledná úspora bude nulová.

Zdroj: auto.idnes.cz

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting