pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


24.8.2011 - Škola letních smyků, uklouznout s autem můžete i na hladké silnici
Silnice může pěkně klouzat a nemusí být ani umrzlá. Skončit v příkopu, protože auto nezatočí, můžete i v létě. Stačí aby napršelo. A letošní léto deštěm nešetří, takže aquaplaning hrozí každému. Přesvědčil se o tom řidič jedoucí v dešti po zdánlivě bezpečné rovné silnici - podívejte se na video.
Když se dostanete do krizové situace, je důležité nezmatkovat, vyvarovat se unáhlených reakcí, trhavých pohybů volantem a s pedálem brzdy i plynu zacházet velmi obezřetně. To platí v létě i v zimě.
Na většinu problémových situací by měl řidič reagovat vyšlápnutím spojkového pedálu a sundáním nohy z plynu, pak začít situaci řešit.

Aquaplanig znamená ztrátu dotyku pneumatik s vozovkou při vjezdu do vody. K této velmi nebezpečné situaci dochází při najetí do vysoké vrstvy vody. Nejčastěji ve vyjetých kolejích.
Jednoznačně bývá na vině řidič, který jede vysokou rychlostí. Vzorek pneumatik totiž nestačí zpod kola odvádět vodu.
Vznikne vodní klín, který zvedne kolo, to "plave" a vozidlo se stane neovladatelné. Řidič ucítí ránu do volantu, kola se začnou rychle protáčet a zvýší se otáčky motoru. První správnou reakcí, pokud již k aquaplaningu dojde, je ihned sundat nohu z plynu, sešlápnout spojku, volant srovnat rovně a čekat, až kolo dosedne zpět na zem. V žádném případě nebrzdit, neřadit a nezatáčet! Při dosednutí kola na vozovku by totiž mohlo dojít k převrácení automobilu nebo k prudké změně směru jízdy.
Riziko aquaplaningu stoupá, má-li vůz ojeté pneumatiky. Pokud je vody příliš, ani dobré pneumatiky většinou nepomáhají. Jediným řešením je včasné zvolnění a projetí takového místa pomaleji než obvykle.

Pozor na širokých kolech
Nebezpečí aquaplaningu se zvyšuje s šířkou pneumatik. Čím lepší je široká pneumatika na suchu, tím je horší na vodě, protože široká kola nestačí odvádět vodu do stran. Proto jsou obecně náchylnější k aquaplaningu a hrozí větší nebezpečí smyku.
Německý autoklub ADAC vyzkoušel pět různě širokých pneumatik na stejném voze. Zjistil, že širší pneumatiky dávají autu lepší jízdní vlastnosti, ale ubírají na komfortu. Užší kola zaručují větší hospodárnost a chovají se lépe při nebezpečném aquaplaningu.
S širšími plášti auto také lépe brzdí. Zatímco vůz s pneumatikami o rozměru 185/65 R15 potřeboval k zastavení 41 metrů, auto obuté plášti 225/40 R18 zvládlo zabrzdit po 35,8 metrech. Podobné rozdíly naměřil autoklub také na mokré silnici.
Avšak při aquaplaningu, kdy auto začne ve vodě plavat a stává se neovladatelným, získávají navrch úzká kola. S širokým obutím se testovací auto dostalo do potíží v rychlosti 69 km/h, ale po přezutí na úzké gumy se aquaplaning dostavil až v rychlosti 80 km/h.

Zdroj: auto.idnes.cz

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting