pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


19.5.2011 - Vrak bude moci policejní kontrola poslat na STK
Řidič je podle novely zákona, která chystá na podpis prezidenta, povinen podrobit se na výzvu policie kontrole technického stavu vozidla, pokud zajížďka na STK včetně cesty zpět není delší než osm kilometrů.
  Jednou z mnoha novinek, kterou řidičům přinese novela silničního zákona nedávno schválená Poslaneckou sněmovnou, je povinnost na výzvu policisty nechat zkontrolovat technický stav auta na stanici technické kontroly.
Zatím však podle mluvčího ministerstva dopravy Jakuba Ptačinského není zpracován prováděcí předpis, který by měl stanovit způsob provádění kontrol nebo to, kdo bude hradit náklady na prohlídku, pokud se na autě neprokáže vážná nebo nebezpečná závada. Kontroly se v praxi podle předsedy profesní komory STK kvůli Jiřímu Rejmonovi osmikilometrovému limitu omezí pouze na města, protože mimo ně nebude možné toto ustanovení zákona využít.
Přitom se podle Rejmona ví, že spíše v menších obcích se jezdí s vozidly staršími a často i ve špatném technickém stavu. Přibližně 15 procent vozidel v Čechách je starších 20 let, nejhůře jsou na tom podle něj severní Čechy. "Pokud by tedy chtěla policie účinně kontrolovat technický stav, řešením by byly mobilní STK," řekl.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Jakuba Ptačinského by měl připravovaný prováděcí předpis stanovit, kdo bude prohlídku platit, pokud se při ní zjistí pouze lehká závada. Zatím je pouze jasné, že při vážné nebo nebezpečné závadě prohlídku zaplatí řidič. "Tyto detaily je potřeba dopracovat v prováděcím předpise, který ministerstvo připravuje," řekl. Pokud by tedy měl platit tyto kontroly stát, nelze podle Rejmona očekávat, že by policisté posílali velké množství vozů ke kontrole. "Myslím, že na prohlídku pošlou vůz pouze v případě, kdy závada bude zřejmá, ale průkaznost na silnici nebude možná," vysvětlil předseda profesní komory STK.
Ptačinský také upozornil na to, že pokud auto nařízenou prohlídku absolvuje, neznamená to, že by řidič nemusel navštívit pravidelnou technickou prohlídku.
Mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK) Igor Sirota označil nové ustanovení novely jako "nevstřícné vůči řidičům a komplikujícím jim život", protože řidiče může policista během jízdy kdykoli poslat na kontrolu a STK nemusí mít zrovna volno. "Rozhodně to řidičům život neusnadní," shrnul.
Novelu silničního zákona schválila minulé úterý Poslanecká sněmovna a k podpisu ji dostane ještě prezident Václav Klaus. Dva roky připravovaná nová pravidla by tak měla začít platit od letošního 1. srpna, pokud završení schvalovacího procesu nezbrzdí hlava státu.

Zdroj: auto.idnes.cz

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting