pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


17.5.2011 - Stát chce omladit vozový park, ekologickou daň zaplatí i pětiletá auta
Ministerstvo průmyslu a obchodu by rádo omladilo auta v Čechách a na Moravě. Proto uvažuje o tom, že zpřísní ekologickou daň, kterou teď platí všichni, kdo registrují auto vyrobené před rokem 2000. Nový návrh počítá s tím, že se tato hranice posune až na rok 2006.

  Uvedla to Česká televize, podle které ČR výrazně ztrácí na zbytek Evropy, co se stáří aut týče. V Čechách a na Moravě je průměr 13,7, ve zbytku Unie 8,2 roku. Stát doufá, že když rozšíří výběr tzv. ekologické daně i na auta vyrobená před rokem 2006, pomůže to k omlazení autoparku v ČR. Pokud změna projde, bude platit nejspíš od roku 2014.

Úřady vysvětlují, že posunutí hranice ekologické daně za přeregistraci aut je motivováno snahou chránit životní prostředí. Po roce 2000 totiž začala platit emisní norma EURO 3, kterou v roce 2006 nahradil přísnější předpis EURO 4.
Zatímco teď tak majitelé aut platí jen za vozy, které ještě "neumějí" EURO 3, nový návrh počítá s tím, že zadarmo budou svá auta dál prodávat jen lidé, kteří mají novější, ekologičtější plechové miláčky.
"Cílem navrhovaného opatření je lepší ochrana životního prostředí tím, že se omladí vozový park v České republice," shrnul pro ČT mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Jiří Sochor cíl plánovaného zpřísnění poplatků za přeregistraci.

Na nové auto kvůli tomu šetřit nebudu
Auta vyrobená mezi lety 2000 a 2006, za jejichž přepsání by se měly od roku 2014 platit tři tisíce, přitom vlastní každý třetí řidič u nás. "Ty tři tisíce jsou peníze navíc, ale kvůli tomu nebudu šetřit na nové auto," podotkl pro Českou televizi majitel focusu z roku 2003 Ladislav Bína.
Experti sice ministerskou iniciativu vítají, ale konstatují, že problémem nejsou auta vyrobená po roce 2000, ale spíš škodovky nebo wartburgy, které silnice brázdí už mnohem déle a nesplňují žádné emisní normy.
"Celkový objem emisí starých vozidel je srovnatelný s celkovým objemem všech ostatních nových vozidel," zdůraznil Martin Hron ze společnosti TÜV SÜD Czech.

Zdroj: ekonomika.idnes.cz

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting