pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


14.8.2012 - Nová povinná výbava: Evropská komise nařídí systémy krizového brzdění
V Evropské unii už se na trh nedostane žádný vůz, který by nebyl vybaven stabilizačním systémem ESP. Evropská komise chce k této povinnosti přidat další systém, který má zabraňovat nehodám. Auta by brzy měla být povinně vybavena systémy krizového brzdění. Autonomními systémy nouzového brzdění mají být od listopadu 2013 vybaveny všechny nové užitkové vozy, jinak nebudou moci získat homologaci pro prodej v EU.
Komise také uvažuje o tom, že by podobnou povinnost zavedla i pro všechny osobní automobily, zřejmě s trochu pozdější platností. Ostatně, k tomuto kroku ji může nabádat i fakt, že od roku 2014 nebudou moci auta bez takového systému získat v crashtestech organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení.
Právě od roku 2014 totiž Euro NCAP zavede jednotnou metodiku testování systémů krizového brzdění a varování před kolizí a podobně jako přítomnosti ESP bude i přítomnost takového systému v autě podmínkou pro zisk pěti hvězd.
Podle pravidel Euro NCAP i Evropské komise přitom může jít o prakticky libovolný radarový, laserový nebo kamerový systém, který bude schopen řidiče varovat před kolizí a připravit brzdy na krizové brzdění. Nemusí tedy jít o takový systém, který automaticky kolizi zabrání, a tedy bude vůz automaticky brzdit. Taková výbava bude ovšem sbírat plusové body.
A jak dokazují ceníky automobilek, zřejmě by mohla být i velmi běžná. Systémy autonomního brzdění, které nejen před kolizí varují, ale aktivně samy brzděním kolizím předcházejí nebo snižují jejich následky, totiž najdeme třeba i v příplatkovém ceníku malých vozů jako je Škoda Citigo.
Škoda za něj u citiga žádá v paketu s ESP 10 000 korun, samotné ESP si ale cení na 6 000 korun, City Safe Drive tedy v podstatě stojí rozumné 4 tisíce korun. Fiat Panda by obdobný systém měl nabídnout příští rok. Podle statistik Euro NCAP nabízí takovou výbavu zatím jenom 21 procent prodávaných vozů.
Dá se předpokládat, že s tím, jak se podobná výbava stane běžnější, díky opravdu velkosériové výrobě ještě výrazněji zlevní a v podstatě by nemusela příliš promlouvat do konečné ceny automobilu.
Evropská komise ale věří, že povinnou instalací systémů varování a předcházení kolizí by se počet dopravních nehod mohl snížit až o 27 procent, a v důsledku toho by ročně mohlo být zachráněno 8 000 životů a ušetřeno přes 120 miliard korun. A ekonomické výhody plynoucí z menšího množství dopravních zácp by prý jenom v Německu mohly dosáhnout více než 2,5 miliardy korun ročně.

Zdroj: auto.idnes.cz

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting